FAQ projekty

1. Ile kosztuje projekt nawadniania?

Aby wycenić koszt projektu wystarczy wysłać podkład z rysunkiem ogrodu. Podkład można wysłać bezpośrednio na maila kontakt@zielonenawodnione.pl lub za pomocą formularza -> FORMULARZ

Cena projektu zależy od powierzchni zieleni objętej nawadnianiem oraz wersji projektu (podstawowa/rozszerzona).

2. Jaki jest termin realizacji?

Termin realizacji zależy od kilku czynników

1. Czas dostarczenia kompletu danych oraz odpowiedzi na pytania pojawiające się w trakcie projektowania.

2. Wielkości i skomplikowania ogrodu.

3. Kolejności zgłoszenia.

Większość projektów jest wydawana w przeciągu kilku dni roboczych (do kilkunastu w wysokim sezonie). Jeżeli zależy Ci na konkretnym terminie zapytaj o taką możliwość.

Uwaga: Klienci często proszą o pilne podesłanie przebiegu rur, wskazanie wielkości przepustów itp. w takich przypadkach często udostępniamy szkice pozwalające na rozpoczęcie realizacji, a gotowy projekt wraz z opisem dosyłamy „na spokojnie” kilka dni później.

3. Jak przygotować podkład pod projekt?

Podkład musi być czytelny oraz trzymać proporcje zgodnie ze stanem faktycznym. Może być podesłany w postaci projektu ogrodu, szkicu odręcznego (np. na papierze milimetrowym), zdjęcia z drona itp. Ważne aby przedstawiał rzut (z góry), oraz posiadał minimum 2-3 wymiary (lub/i skalówkę) w celu przeskalowania.

W przypadku szkicu odręcznego przesyłamy skan (na płasko) a nie zdjęcie.

Jeżeli planujesz podesłać zdjęcie z drona pamiętaj aby dron wykonał zdjęcie centralnie nad środkiem działki z kamerą skierowaną prostopadle do ziemi. Zdjęcie powinno przedstawiać ogród maksymalnie płasko bez zaburzeń z poziomu perspektywy.

4. Czy projekt umożliwia samodzielny montaż?

Jak najbardziej!

Projekt zawiera wyczerpujące opisy, niezbędne plansze graficzne oraz schematy. Dodatkowo w ramach projektu otrzymujesz wyczerpujący poradnik montażowy w formie e-booka. Poradnik stworzony został tak aby przekazać wszystkie najważniejsze informacje i wskazówki ułatwiające montaż. Sporo klientów z powodzeniem montuje samodzielnie swoje systemy. Tobie na pewno też się uda 🙂

5. Czy wraz z projektem dostanę zestawienie materiałowe i wycenę?

Tak, w ramach projektu otrzymasz pełne zestawienie materiałowe oraz wycenę w hurtowni Blue Garden z naliczonym rabatem.

6. Czy mogę zobaczyć projekt w trakcie realizacji?

Tak, proces projektowy przewiduje wysłanie szkiców projektowych do wglądu.

Zwyczajowo podsyłamy szkice w dwóch turach. W pierwszej otrzymasz szkice z ogólną rozstawą. Następnie po ich akceptacji wysyłamy szkice z podziałem na sekcje oraz propozycją przebiegu rur.

Na tym etapie można zgłaszać pytania, sugestie oraz uwagi. Po zaakceptowaniu szkiców przystępujemy do obliczeń i finalizacji projektu.

7. Czy możliwe są zmiany w podkładzie?

Przed przystąpieniem do prac projektowych otrzymasz podkład z zaznaczonym zakresem projektowym. Po jego akceptacji zmiany w ramach projektu nie są możliwe.

W przypadku wprowadzenia zmian po rozpoczęciu lub zakończeniu prac projektowych traktujemy je jako poprawki. Poprawki wykonywane są za dodatkową opłatą wynoszącą 120-150 zł netto* za każdą rozpoczętą godzinę prac. Poprawki naliczamy, aż wrócimy do etapu projektowego sprzed zgłoszenia zmian a następnie kontynuujemy prace w zakresie cenowym projektu.

* koszt wykonania poprawek zależy od skomplikowania samego projektu jak i samych poprawek wynikających z wprowadzonych zmian

8. Czy mogę wybrać markę nawadniania?

Tak. Wybór leży po Twojej stronie.

Jeżeli nie masz wybranej marki nic nie szkodzi. Zaproponujemy coś od siebie lub możemy wybrać wspólnie. Najczęściej wykorzystywane marki w projektach to: Toro, Rain Bird i Hunter

9. Czy koszt projektu odlicza się od zakupu towaru?

Nie. Zielone Nawodnione to biuro projektowe. Nie prowadzimy sprzedaży. W ramach projektu przygotowujemy zestawienie materiałowe oraz wycenę w hurtowni Blue Garden z naliczonym rabatem. Jeżeli wybierzesz inną hurtownię to zapytaj o rabat na pewno go dostaniesz 🙂

10. Czy mogę otrzymać wersję drukowaną projektu?

Cena projektu domyślnie obejmuje jego elektroniczną wersję. Projekt w każdym momencie można wydrukować samodzielnie. Jeżeli potrzebujesz od razu wersji drukowanej zgłoś to przy wycenie. Doliczona zostanie kwota za wydruk oraz wysyłkę projektu.

11. Czy mogę rozbić płatność na raty?

Rozpoczęcie prac projektowych jest możliwe po dokonaniu wpłaty. Większość klientów decyduje się na płatność jednorazową. Jeżeli zależy Ci na rozłożeniu płatności to możliwe jest jej rozbicie na dwie transze.

Pierwsza płatna z góry w wysokości 70% wartości projektu.

Druga płatna po akceptacji szkiców projektowych (rozstawa, podział na sekcje oraz przebieg rur) w wysokości pozostałych 30% wartości projektu.

12. Czy mogę wstrzymać prace projektowe?

Czasami zdarza się, że klienci proszą o wstrzymanie prac projektowych ze względu na konieczność wprowadzenia poprawek w podkładzie. W takich przypadkach dopuszcza się wstrzymanie prac projektowych maksymalnie do 4 tygodni po wcześniejszym zakomunikowaniu o takiej konieczności. Wstrzymanie projektu można wykorzystać jednorazowo.

W wyjątkowych przypadkach jest możliwe wstrzymanie prac na dłuższy okres, przy czym wymaga to uzyskania zgody od projektanta (w oparciu o racjonalną argumentację). Wydłużenie czasu wstrzymania prac może się wiązać, z dodatkową opłatą „rozruchową” (czas niezbędny na ponowne wdrożenie się w temat).

W przypadku nie otrzymania poprawek do projektu w wyznaczonym terminie prace zostają wznowione a projekt sfinalizowany na pierwotnie zatwierdzonym podkładzie.

13. Czy muszę odpowiedzieć na wszystkie pytania uzupełniające?

Nie. Przy czym należy pamiętać, że ilość i jakość odpowiedzi wpływa na lepsze dopasowanie systemu pod potrzeby danego ogrodu, a także ograniczenie wystąpienia kolizji lub/i trudności w montażu systemu. To samo tyczy się podkładu. Im dokładniejszy podkład tym lepiej dopasowany system nawadniania.

Pytania pozostawione bez odpowiedzi lub komentarza (np. „doślę później”), traktowane są jako brak występowania danego problemu/specyfiki lub pełną dowolność dla projektanta.

Po zgłoszeniu przez projektanta prośby o uzupełnienie informacji, klient ma czas do 5 dni roboczych na ich uzupełnienie, lub zgłoszenie prośby o wstrzymanie projektu jeżeli zachodzi taka potrzeba (patrz punkt nr 12). W przypadku braku odpowiedzi od klienta, po przekroczeniu określonego czasu projekt zostaje oparty o dane szczątkowe (o ile zostały przekazane) lub założone parametry. W przypadku innych elementów np. brak wskazania istniejących przepustów, spadków terenu itp. brak odpowiedzi w przeciągu 5 dni roboczych traktowany jest jak dowolność w prowadzeniu rur pod powierzchniami utwardzonymi, brak występowania spadków itp.

5 dni roboczych to także czas na zgłoszenie ewentualnych uwag do podesłanych szkiców. Brak odpowiedzi klienta w tym terminie traktowany jest jako brak zgłoszenia uwag oraz pełną akceptację szkiców pozwalającą na kontynuację prac projektowych.

14. Czy mogę uwzględnić w projekcie etapy?

Tak. Jest taka możliwość. W projekcie możemy wykonać podział na etapy (z osobną wyceną na etap I i etap II) lub uwzględnić możliwość rozbudowy systemu w przyszłości.

Jeżeli interesuje Cię któraś z tych opcji, zgłoś ją projektantowi przed rozpoczęciem prac projektowych.